Ressam Yaşar Çallı – Sanata Tanıklık Etmek

3 min


Yaşar Çallı
Yaşar Çallı

Ressam Yaşar Çallı – Sanata Tanıklık Etmek

“İnsan, varoluşundan günümüze kadar düşünmeye başlamış, gerçek kimliğini keşfetmiş ve genlerinde var olan sanatla kendini anlatabilme yolunu bulmuştur. İnsanlığın ortak lisanıdır sanat. Dili, dini ve ırkı yoktur.”
                                                                                                                                                                         Yaşar Çallı

Bir ömür… Sanata adanmış, amansız.
TBMM… İlk ve son kadrolu ressamıymış, artık ressamsız.
Dev tabloları… Sayısız!
Portreleri… Ünlü. Fotoğraf gibi çünkü!

Sakarya Meydan Muharebesi Tabloları
“Melhâme-i Kübrâ” yani “Büyük Kan Seli”…
Sakarya Meydan Muharebesi’ne Atatürk’ün verdiği isim…
Bugünlerde bu savaşı resmediyor Ressam Yaşar Çallı

Yaşar Çallı

Tam da muharebenin geçtiği yerde. Polatlı’da. Yeni kurulan müze için…
(Meraklısına Müze’nin yeri; Ankara’dan gelirken. Merkeze dönme! Cami’yi geçince. POTA binasında.)

Tam da acıları yaşatırcasına. Ayrıntılı…
Atölyesindeki son görüşmemizde ilkini neredeyse tamamlamış, ikincisi üzerinde çalışıyordu.
Tuvalde küçük bir bölüm kalmıştı. Fırçasını dokundurmadığı…
“Bitmiş!” dedim. İşin çoğunu tamamladığını düşünerek…

Yaşar Çallı

Çallı, hem titiz hem duygusal.
“Daha çok işi var… Çok zor iş.” dedi.
Her ayrıntıya günlerce kafa yoruyor. Bitti dediğim yerleri yüzlerce defa elden geçiriyor…
Tabloda şehitleri taşıyan kadınlar var.
“Kahramanların cansız bedenlerini taşıyan kadınlar… Geceleri uyuyamıyorum…” diyor.
Tuval üzerinde anlattı. Kaydettim. Belgesel oldu!
Seyredin.
Sanata tanıklık edin!

“Sevgi Çiçeği – Sevginin Fotoğrafını Çekin!” Adlı Köşe Yazısını Okumak İçin TIKLAYIN…

Tablonun bitmesini bekleyeceğiz.
Müze’de yer almasını.
Karşına geçmeyi!
Bir müzede, bir tablonun karşısında durduğunuzdan daha uzun duracağınızdan eminim…

Çiğdem Çallı

Atölyesine gitmek sanata tanıklık etmek anlamına geliyor. Her yer tablo! Asılı, dayalı…
Çiğdem Çallı. Bir zamanlar öğrencisiymiş. Sonra eşi olmuş…
O da ressam. Atölyede başrolde! Tek çalışma masası onun!
Kendi yaptığı tablolar var. Masasının çevresinde. Bir de Ressam Yaşar Çallı’nın kendisini yaptıkları…
“Çiğdem’in ilk tablosu, ilk tanıştığımız zamanlardakiler, Bodrum’da, hamileyken, emzirirken, balkonda otururken…” diye anlatıyor Yaşar Çallı…
Bir de içinde bir düzine Çiğdem olan tablosu var. Aynı tablo içinde tef çalarken veya raks ederken yaptığı…

Yaşar Çallı
Çiğdem Çallı kendi 2 tablosu önünde

Atatürk

Atölyede bir de Atatürk tabloları var.
Tuvali kaplayan…
Oğlu İbrahim Çallı’nın arkasında, köşede…
Kendini Don Kişot olarak çizdiği tabloda gökyüzünde…
Toplumsal olaylara dikkat çektiği tabloda anıtlaşan…
Parmağıyla daima ileriyi hedef tutan…
“Ayağınızı denk alın!” dercesine parmağını gözünüze uzatan…

“27 Aralık Mustafa Kemal ve Arkadaşlarının Ankara’ya Gelişi”. 120×160.
Girişteki duvarı kaplamış…
2019, kutlu gelişin 100. yılı. O günü anlatan en ünlü tablo Ressam Saip Tuna’nın. 1.Meclis’in duvarını süslüyor. Çok kıymetli…
Ressam Yaşar Çallı’nın bu tablosu da en az onun kadar değerli. Mutlaka değerlendirilmeli…

Yaşar Çallı

“Avrupalı Ankaralılarla 4×4’lük Bir Gezi” Adlı Köşe Yazısını Okumak İçin TIKLAYIN…

Ressam Yaşar Çallı

Bir elinde piposu, diğerinde fırça, yüzünde gülücük,
Üzerinde bir önlük
Ama göğsünde mutlaka Atatürk…
Atatürk rozetinin altında kocaman yürek.
Çalışıyor, şövalesinde harika tablolar üreterek…
Onun deyişiyle;
“Sağlık diliyorum” ailesine, kendisine.
Yaşar Çallı.
Büyük ressam.
Vesselâm…

Paylaş:

Yorum Yap

Sizin tepkiniz nedir?

Komik Komik
0
Komik
Muhteşem Muhteşem
6
Muhteşem
Acıklı Acıklı
0
Acıklı
Kızgın Kızgın
0
Kızgın
Korkunç Korkunç
0
Korkunç
Şoke Şoke
0
Şoke